10. november 2009

Stoff og stil besøk

I dag har jeg tatt turen inn til Drammen og Stoff og Stil. Jeg har tenkt å melde meg på et sykurs her i byen, og kjøpte inn blandt annet stoffer til en penkjole jeg vil sy på kurset. Det ble blå sateng som hovedstoff og blåt "pyntestoff'" som matcher hverandre.

Jeg kom også hjem med både fleece, velour, isoli og noe ribb++. Skal ta bilder av kuppet i morgen, så dere kan se alt det fine som ble med meg hjem. Endelig fikk jeg litt av den nydelige rosa polarfleecen.

Disse stoffene er i satin og crep:

Dette er sort bomullsvoile og brun blødt paljett tyll:

Dette er polarfleece, i fargene sort, jakt grønn, rosa og støvet turkis. De to første har jeg planer om å bruke til en kjole/ tunika til meg selv, mens det rosa og turkise vil jeg lage babytepper av til venninner som venter små- ei jente og en gutt.

Disse to stoffene er i rosa og brun. Den rosa er ribb/ stretch jersey, mens den brune er isoli. Disse har jeg planer om å lage meg en kjole/ tunika med.

De to siste stoffene er et brun silkelignende stoff og sort acetat for. Disse skal jeg lage noen bleieposer i, til barselgaver til noen venninner. Jeg har kjøpt gammelrosa og lyseblå velourbånd som jeg skal lage en pyntekant under glidelåsen avhengig av kjønnet på barnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar