14. februar 2013

Marius moods jakke under produksjon

Eldstemann trenger en ny ullgenser, og jeg bestemte meg for å strikke en ulljakke med glidelås i mariusmønster og moods- traktor på. Eldstemann begynner å bli stor, så jeg strikker i størrelse 8- 10 år. Det er gøy å lage noe til barna fordi de er så utrolig takknemlige og synes det er stas å prøve underveis, at jeg måler dem og bruker tid på deres plagg.


Jeg har valgt å strikke i karisma fra Drops, som har samme strikkefasthet som blant annet Smart. Bunnfargen er sort, med hvit og turkis mønster, jeg er spent på hvordan det blir ;-)

2 kommentarer:

  1. Blir spennende å se resultatet.

    Søsteren min strikket til gutten min. Skulle ha moods traktorer, men hun sa de ble store til en såpass små jakke. Hun strikket en annen type traktor og stilig ble den uansett.

    Så nå blir det kjempegøy å se hvordan du får den til, for de traktorene er kun kule.

    Ønsker deg en fortryllende søndag.

    Klem Tanja

    SvarSlett
  2. Tusen takk Tanja.
    Jeg tenkte å legge ut mønsteret på traktorene når jeg blir ferdig å tegne det ;-)

    SvarSlett