18. november 2009

Barselgaver

Jeg har flere venninner som venter små, og jeg koser meg med å lage litt til de kommende verdensborgerne.

Jeg har fundert en stund på hva jeg skulle lage. Valget falt først og fremst på bleieposer. Med min føstefødte hadde jeg ikke bleiepose, jeg var som de fleste føstegangforeldre veldig "pliktoppfyllende" og hadde med meg stelleveska overalt, stappfull med bleier, vaskeservietter og ekstra skift+++. Men nå, siste gang ble det fort slengt en bleie i veska i starten, helt til jeg lagen en bleiepose. Der har jeg alltid et par bleier, vaskeservietter (hvis det er vann tilgjengelig) og våtservietter.

Ved siden av bleieposer, har jeg laget myke og gode teppe i fleece til de små.

Her er først bleieposen, ca størrelse er 20 x 25

Dette fleeceteppet er i en gammelrosa polarfleece og måler ca 90 x 90 og er kun kantet med overlock.

Dette fleeceteppet er i støvet blå luksusfleece og er overlocket med firkanter i fleecen og i kantene. Måler ca 90 x 90.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar